Nevoile personale ale mamei

Nevoile personale ale mamei

In acest aticol o sa va vorbesc despre o tema care le face pe multe mame sa se simta vinovate.

Aceasta tema isi are locul in modulul despre ingrijirea bebelusului, deoarece o mama echilibrata din toate punctele de vedere este capabila sa ii ofere cea mai buna ingrijire posibila bebelusului ei.

Exista unele femei care dorind sa se dedice exclusiv copilului lor, sfarsesc prin a deveni impreuna cu el, niste mame exasperate. Iar tu vei stii cum sa eviti asta.

De asemenea, in acest articol, vei descoperi care este secretul unei recuperari rapide si a unei familii unite si echilibrate.

Urmeaza sa iti vorbesc despre Nevoile personale ale mamei.

La inceput, ca mama, te simti ca si cum ti-ai fi pierdut toate reperele si te-ai trezit intr-o lume necunoscuta.

Copilul tau s-a nascut in sfarsit si tu te simti fericita si poate un pic obosita.

Multe mame au senzatia ca nu ar trebui sa se simta obosite si nu aloca importanta acestei stari. Dupa nastere, poti sa te simti foarte energica, dar ai mare grija ca acest exces de energie se va epuiza curand, si o sa fi epuizata.

Principala ta nevoie este odihna. Pentru a diminua efectele lipsei de somn, incearca sa dormi de cate ori adoarme si bebelusul.

Oamenii iti spun mereu cat de obosita vei fi, dar nu iti spun…ca vei supravietui fara prea mult somn pentru ca o simpla privire catre bebelusul tau este palpitanta, multumitoare si plina de energii nebanuite. Oboseala vine ca un soc, dar fiinta umana este adaptabila.

  • Oboseala si privarea de somn ingreuneaza refacerea si face lucrurile sa para mai dificile.
  • Nevoia de somn este cea mai importanta.
  • La inceput, te poti simti debusolata deoarece bebelusii se trezesc si noaptea ca sa manance. Este ceva normal si temporar.
  • Secretul unei colaborari cu bebelusul tau este sa nu incerci sa il obligi pe bebe sa se muleze pe programul tau.
  • Este mai putin frustrant pentru tine daca te vei adapta tu la programul lui, cel putin in primele 2 saptamani.

Apoi, ai nevoie de o dieta echilibrata. Nu este inca momentul sa te apuci sa tii dieta de slabit si nici nu este nevoie sa tii un regim special chiar daca alaptezi. Ai atat de multa nevoie acum de alimente cat mai bogate in vitamine, de fructe proaspete si cat mai multe proteine.

Un aport alimentar variat si echilibrat te va ajuta sa iti refaci rezervele energetice. Ai nevoie de energie pentru a te putea concentra pe rolul de mama.

In al treilea rand ai nevoie de rabdare cu corpul tau. I-a luat 9 luni pentru a se transforma si pentru a-ti sustine bebelusul, acum are nevoie de cateva luni pentru a se obisnui cu noua stare de negraviditate. Ai griji de tine pana te refaci cum trebuie si apoi te poti gandi la cum poti sa iti redobandesti corpul dinainte de sarcina.

In al patrulea rand, ai nevoie de relaxare. Desi copilul iti va ocupa tot timpul, trebuie sa iti faci timp si pentru tine.

Daca tu nu esti relaxata, bebelusul iti poate simti stresul si poate deveni si el agitat. Bebelusii sunt permeabili la starile emotionale ale mamei. Asadar, cu cat esti mai linistita, cu atat e mai linistit si bebelusul.

Deci invata sa te relaxezi. Poti face o baie calda cu uleiuri aromatice, te poti plimba impreuna cu bebelusul in parc sau pur si simplu roaga pe cineva sa iti faca un masaj care sa-ti detensioneze corpul.

De asemenea, ai nevoie si de o viata sociala. Datoria de mama are o componenta privata cat si una sociala. Iti recomand sa cauti o comunitate locala de mame. Functia comunitatii este aceea de integrare sociala a mamelor de copii mici intr-un grup cu interese si preocupari comune. Vei descoperi ca nu esti singura cu trairile, dilemele si ingrijorarile maternitatii si vei putea face schimb de idei cu alte mame.

Aceasta comunitate este benefica si pentru bebelusul tau, acesta simtindu-se integrat intr-un grup de copii de aceeasi varsta, legandu-se astfel prietenii inca de la o varsta frageda.

Este normal ca in primele saptamani dupa nastere sa te simti extrem de sensibila, deprimata, emotiva si mereu pe punctul de a plange.

Asta inseamna ca o alta nevoie de-a ta foarte importanta este aceea de intelegere si empatie din partea celorlalti. Femeia ce a nascut are mare nevoie sa se poata simti in siguranta.

Seninatatea este necesara pentru a putea infrunta fara stres primele luni post-partum. Iar aceasta seninatate merge mana in mana cu o relatie implinitoare alaturi de partenerul tau si o comunicare deschisa cu aceasta.

Nu neglija relatia de cuplu. Multe mame au tendinta sa se izoleze si sa se dedice trup si suflet bebelusului, lasandu-l la o parte pe tatal copilului. Nu il exclude pe partener si nici nu accepta sa se auto excluda.

Odata veniti acasa cu bebelusul, se formeaza un triunghi magic care va uneste puternic pe toti membrii familiei. De asemenea, daca mai exista si alti copii, este foarte important ca acestia sa fie si ei implicati in noua formula a noii familii.

Aceste nevoi a le tale i le poti comunica ata sotului, cat si intregii familii pentru a putea sa iti ofere suportul fizic, psihic si emotional de care ai nevoie pentru a te reface dupa nastere si pentru a te putea bucura cu adevarat de maternitate.

Micile dificultati nu reprezinta sfarsitul lumii.

Cel mai important este sa ai incredere in tine si in propiile capacitati si decizii pe care le iei.

Odata cu recunoasterea responsabilitatiilor, vine si recunoasterea propriei puteri. 

Acum ca ai aflat care sunt principalele tale nevoi, te invit sa iti iei o pauza de 15-20 minute de la activitatea de mama, lasa-l pe bebelus cu tatal sau si tu dedica-ti acest timp exclusiv nevoilor tale personale. Relaxeaza-te, discuta cu o prietena, fa un dus in liniste sau pur si simplu nu face nimic. Nu este obligatoriu sa fii in priza tot timpul. 

* Materialele sunt proprietatea intelectuala a autorului. Orice reproducere totala sau partiala ( scrisa, audio sau vizuala)  a acestora se va face numai cu acordul prealabil al autorului: Cristina Koriche.

Nu exista comentarii

Adauga comentariu

Your email address will not be published.